Dublin - den třetí aneb jak jsme jeli do Glendalough

15. 4. 2010

NEDĚLE – 22.11.2009 aneb jak jsme jeli do Glendalough..

Budík na 8, a když vidím, že s holkama to ani nehne, jdu udělat snídani a vzbudit je až poté... i tak se setkávám s nepochopením J Kt spí totiž jak zařezaná a jemné buzení nefunguje, Z radostně tvrdí, že jí musím píchnout a tak píchám... ale zjevně do vosího hnízda...  .-D

Kt – se vyspala do růžova: „tak zkurvená kosa“ a hřeje se nad topinkovačem J

I přesto, že v Irsku zima jako nikde, v našem baráku se větrá ve dne v noci.

Z straším, že dnes bude výlet horší než včera a nutím ji vzít si na něj její půjčenou echt trekovou obuv J

Před odjezdem do Glendalough navštěvujeme ještě Trinity College. A ačkoliv se vážně snažíme, žádné info ani pokladnu nenacházíme, aby jsme se mohly podívat dovnitř (vypadá to, že prohlídky se v zimě občas prostě nekonají)...a tak jen okukujeme zvenku. Se sliby, že se sem ještě vrátíme (já s tajnou prosbou, aby to už nevyšlo) J

No a protože je ještě stále 3/4hodiny čas, rozhodujeme se, že ještě navštívíme Christ church.

Směrem k němu, ovšem narážíme na slečnu s cedulí FREE TOUR po Dublinu a tak se přidáváme...sice vůbec nevíme co bychom měly navštívit, ale je to přece FREE... a tak náš plán navštívit Glendalough rychle padá J Po té, co si nás bere na svědomí průvodce DUNIEL, nám ukazuje DUBLIN CUSTLE a už jenom mluví a je to samé muč, tuč, a protože víc mluví než ukazuje, pokračujeme dál jen my a naše mupa. J

Bod k dobru u nás získal tím, že věděl, že Československo už neexistuje J

Víceméně čirou náhodou nacházíme také Wax museum, které je úplně jinde, než naše mupa ukazuje a tak (ačkoliv jsem si do té doby myslela, že mapu mám novou) zjišťuji, že bude už nějaký ten pátek zřejmě stará a museum je na novém místě.

A i když v průvodci psali že většinu postav znát nebudeme – s drobným zaváháním Kt jsme nakonec i za tu nekřesťanskou cenu šly všechny... no je fakt že většinu jsme vážně neznaly (navíc kdo byl v Madam Tussauds byl zklamán)... ale máme aspoň vyfoceno :-D

Ovšem kde jsme se chytat začaly je zcela bezpochyby část s pohádkovými postavami  - notabene když do ní Kt lezla dětským tunelem na jehož konci jsem číhala já... J

A nesmím zapomenout že v nahrávacím studiu jsme to taky asi tak dobré nečekaly :-D :-*

A je tu Jameson distilery – a zde zjištění že co se týče alkoholu začíná všechno u obilí :-D oproti Guinessovi kde nás to nechaly spíše projít jak chceme – zde mají průvodkyni která nám na začátku pustila úvodní film a pak nás procedurou přípravy za pomocí různé pokrokové techniky provedla.. což je ze zcela praktického pohledu mnohem kratší cesta a stejné info J takže ačkoli psali v průvodci že obrovské muzeum tak ho mají od Guinnese vcelku zmáknuté J

Ovšem závěr je tu oproti Guinnessu grandioznější… aneb slečna vám za odměnu nabídne jemnou whisku z drsné země a to ve třech variantách smíchání či samotnou. A tak ochutnáváme všechno...

Kt – whisky s brusinkovým džusem, Bl – s zázvorovou limonádou a Z – s colou.

No a ačkoli Z původně ani neměla v plánu dopíjet – dopito má... a dala by si snad i do druhé nožky J aneb účinky to asi má... jak slečna několikrát zdůrazňovala je to totiž úplně něco jiného než americká a skotská – jelikož tahle je destilovaná ne jednou ani dvakrát ale třikrát J

A tak se není čemu divit že jim zde zanecháváme i peprný vzkaz v guide booku aneb mé nezapomenutelné OŽRALÁ JSEM ZASE, ZA ROK PŘIJDU ZASE – že mi tam někde vypadlo jak prase mi v tu chvíli vůůůbec nevadilo :D

Ještě se vracíme zpět do Christ church, protože někde poblíž by měl být i Patrick´s church, který nacházíme v zápětí. Ten den také navštívíme dle doporučení Rock café – ovšem myslím že většinu z nás to tak jak mělo zřejmě neoslovilo... až na Kt které pak chvilku tekla slina na triko za 27 éček ale nakonec odolala J aneb v Irsku se vše dělí počtem ovcí :-D

Ono poté co zjistila že 27 krát 27 není počítáno z hlavy asi 400 ale počítáno na kalkulačce asi 700 bylo vše jinak no :D

Počasí se opět mění a začíná pršet a tak prvotní nápad, který vypadal vcelku chytře a to počkat pod mostem až přestane pršet se tu ukazuje jako značně nepoužitelný a absurdní.

Večer pak ještě navštívíme ovečkárnu… a mě je vysvětleno že není ovečkárna jako ovečkárna a tak Z zatvrzele čeká na nákupy až do té naší „první“ která má dle Z to kouzlo okamžiku našeho prvního Irského jééé :-P