X-mas trip to South and North WA

31. 12. 2010

Tak jsme zpět v Perthu… původní plán jet na sever zkrachoval kvůli velké vodě a tak ze dne na den to měníme na jízdu na jih. Sjíždíme podél pobřeží až k Margaret River v našem mini autíčku, kam jsme se sotva s těma všema krámama vešli :-D stahujem a natahujem střechu podle nálady a zastavujem u každé druhé pláže a rachtáme se ve vodě. Voda je tu oproti Perthu studená, ale pláže jsou čistší a hezčí. Na první pláži, dokonce potkáváme rodinku, která si staví stromeček a stan a hodlají slavit na pláži… J  Před Bunbury se poprvé dostávám k řízení, trochu roztřesená, ale zvládám…není ani tak divný řídit vlevo a řadit levou rukou jako držet volant na druhé straně auta a koukat na silnici z jiné strany. Cestou se zastavujem ještě na několika plážích, jedna z nich Florida beach – no proč se nevykoupat na Floridě v Austrálii, že :-D

Cestou potkáváme prvního mrtvého klokana…to ještě nevíme, že jich cestou mineme víc a jen štěstím jednoho nesrazíme.Cestou se zastavujem již v několikátém národním parku, ale na jih, jsou všechny stejné a stějně nudné…pustina, jen stromy, keře a spousta much. Ty nás dohánějí k šílenství v Leewin-Naturaliste National Park, kde Jirka nepřestává máchat rukama kolem hlavy, jak jsou mouchy dotěrné a my se snažíme řechtat se se zavřenou pusou aby nám tam nenalítali… :-D

viz video

Večer trávíme opět poblíž pláže… Přijíždíme do prvního kempu Conton´s Field uprostřed ničeho a stavíme náš stan, který jsme ještě ani neviděli…naštěstí má všechny tyčky a kolíčky, takže vše probíhá hladce… v noci přichází neuvěřitelný vichr, kdy se zdi stanu prohybají tak, že je mám občas přilepené na ksichtě a nemůžu se nadechnout, nicméně důležité je, že stan pořád stojí :-D a to i ráno… což je vzhledem k ceně stanu (50dolarů) opravdu obdivuhodné. JJ

v půl 9 ráno máme skoro zabaleno, když tu náhle odnikud ranger, a ať vysolíme 21dolarů za noc :-D čumíme jak puky, odkud se tu vzal a proč tak brzo J platíme, ptáme se na vichr, jestli je to tu normální – prý jen dnes :-D a mizíme odtud. První kroky vedou opět na pláž, nikde nikdo…nádherná zátoka se zalesněnými kopci…prostě ráj… skáčeme po kamenech a již desítky metrů před námi, se schovávají všichni krabi z okolí. Cestou se stavujeme v Lake Cave a platíme si vstup do krápníkových jeskyní, kde potkáváme Aleše s Arnauxem. Míříme zpět do Margaret River na Boxing day obcházíme krámky, ale nic moc zajímavého tu nemají. Kupujeme kuře, protože už šílíme hlady a ládujem se hned na kopci u krámku… místní psisko, ze začátku bojácné, po pár hozených kostičkách nabývá důvěřivosti. Protože jsme vážně hodní dáváme mu po kuřátku ještě napít, za což se mě snaží odměnit oblíznutím, ale tomu se bráním… psisko je nám tak vděčné, že nás následuje všude kam jdem a když se za námi cpe i do obchodu je čas zasáhnout. Jiřík se toho chopil, pejska nás zbavil, ale na otázku co s ním udělal jsme odpověď nedostali :-D

Poté ještě míříme na ochutnávku vín, teda spíš než já, Jana s Jirkou… ale tak zkouším taky, je to zadarmo a co kdyby mi nějaké chutnalo… hmm, tak ne…nechutnalo :-D zůstávám u Moscata J

Opět hledáme večer park, kde by jsme mohli složit hlavu, buď je většina plná a nebo min. zavřená a nikdo nám v 6 večer bránu neotevře aby jsme mohli přenocovat L

Nakonec nacházíme Gracetown Caravan Park, kde mají poslední volné místo… platíme 48dolarů za 3lidi, ale je to i se sprchama, filmem promítaném na plátně venku a možností použít grilovací plotny na to si něco málo ukuchtit a protože už jsme unavení a nechce se nám hledat další kemp tak to berem. Postavit stan není problém, jsme sehraný tým J s Jáňou mizíme do sprch a pak rychle na deku k filmu, kde zároveň večeříme. A protože auto máme půjčené a majitel prohlásil, že ho bude v pondělí potřebovat a pak nám klidně na ten poslední den půjčí jiné, ráno skládáme vše do aut a míříme domu…kolem poledne jsme zpět v Perthu, myjeme a luxujem auto a Jirka pak odjíždí směr Balti, kde proběhne výměna auta za auto :-D a vrací se s tím samým… :-DDD no není nad to když si to majitel rozmyslí a řekne, že si ho můžem nechat, protože má nakonec ještě jedno…škoda že nám to neřekl dřív, než jsme se vrátili těch 300 km L

A tak co teď. Nakonec volíme cestu na sever na jeden den, ještě doma vybíráme na mapě do jakého kempu složit hlavu, nakupujem zásoby…zkoušíme jak moc je náš cool bag na jídlo nepromokavý když do něj sypeme 5kg ledu aby nám vydrželo maso do večera (po příjezdu zjišťujeme, že vůbec :-D) a vyrážíme na cestu.

Míříme rovnou do kempu a druhý den až pojedem zpět se teprve budem stavovat v Yanchep national parku, který jsme si vybrali.

Kemp, který jsme vybrali je úžasný, hned vedle pláže s úžasným výhledem…bohužel, je zřejmě hodně vyhlášen a tak tam nemají jediné volné místo…musíme tedy dál… opět řídím, Jiřík se nacpal s pivem na zadní sedačku a Janča naviguje… Jirka vyšiluje, že jsme dvě blondýny…protože naše konverzace nad mapou ve stylu: teď jedeme po téhle vlásečnici a pak se napojíme na tu hlavní ho dohání k šílenství… načež to totálně zazdí větou a pak se napojíme na vlas :-D a to už brečíme smíchy všichni tři J

Další kemp pro změnu bere jen karavany, prý za 80 dolarů za noc nás ubytují, tak si klepem na čelo a míříme do posledního možného parku, kde doufáme, že bude volno. Opět po 6té a opět zavřeno…nicméně se dočteme, že pokud nikdo není v office, tak prostě koukněte na mapu, vyberte si volný flek, postavte si stan a zaplatíte ráno…no stress…

A tak si najdem místečko, postavíme stan, ugrilujem masíčko, kde se seznámíme s pár australany, kteří taky grilují… smějí se naší konzumaci vína, aneb každý máme svojí flašku :-D a bavíme se s nima o pivu… že to u náš v čechách… máme pívo v hospodě za babku… nevím proč,ale nechtějí nám to věřit :-D a to jsme se nedostali vůbec k ceně v obchodu :-DDD zapůjčují nám svůj talířek, my jsme své nechali doma a rozcházíme se každý spořádat své jídlo…

Ráno jsme vzhůru pochybně brzo..asi proto, že hned za naším stanem se děti rozhodli,že budou sjíždět kopce na pytli…a dělají hrozný bordel… nicméně… proč toho nevyužít, že jsme vzhůru tak brzo, když můžeme krásně odjet a v kanceláři stále nikdo nebude :-D

A tak rychle balíme stan, házíme vše do auta, dokonce se ani nezdržujeme s převlíkáním…takže ještě v pyžamech, sedáme za volat a dáváme sbohem našemu krásnému kempu, co nás nestál ani cent :-D

Vracíme se do prvního kempu k vyhlídce, kde natvrdo roztahujem deku a snídáme JJ Po vydatné snídani – sušenky a zbytek masa od večeře, jedeme směr Yanchep park… obrovský park, kde je konečně oproti jihu i něco k vidění… platíme další jeskyně, procházíme se kolem jezera, pozorujem želvy, které jsou v něm a hlavně opět máme tu možnost vidět koaly… první kterou vidím.. sedí na větvi hned vedle zavlažovače, který jí stříká pod prdelí…ale s ní, to ani nehne :-D

Po parku, míříme zpět home a hledáme poslední pláž kde se vykoupat…

malý sestřih videa z cesty je možné stáhnout zde: http://czshare.com/1550380/o6_I/x_mast_trip_2011.rar

heslo na požádání zašlu :-)